>ıspanaklı kek

>

malzemeler

*5 yumurta
*5 fincan şeker(benim gibi karıştırmayın kahve fincanı olcek:) ilk yaptığımda nescafe fincanıyla yapmış mahvetmiştim keki)
*5 fincan un (aynı fincanla devan ediyoruz)
*1 çay bardağı ıspanak püresi
*2 paket kabatma tozu(benim keklerim pek kabarmaz keki güzel olanlar 1 paket kullanabilir)
*yarım fincan yağ

üzeri için
*1 paket krem şanti
*1 su bardağı süt

ben bu keki ilk evlendiğimde bir hevesle yapmış deyim yerindeyse elime yüzüme bulaştırmış keki mahvetmiştim ve bir daha bu keki hiç yapmak istememiştim ama dün akşam gelen misafirlerim için tekrar denedim ve ta taaaaaaa karşınızda güzel kekcik

yapılışına gelince ilk olarak 5-6 adet ıspanağımızı güzelce yıkayıp haşlıyoruz süzüp onu püre yapıp sırasını bekletiyoruz bu arada 5 yumurtamızı güzelce çırpıyoruz sonra şekeri ekleyip çırpmaya devam ediyoruz sonra yağımızı ve sırası gelen ıspanak püremizi ekliyoruz arkasından un ve kabartma tozunu eleyerek ekliyoruz yağlanmış borcamımıza döküp önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişiriyoruz.diğer bir tarfta da 1 su bardağı sütle şantimizi çırpıp dolapta bekletiyoruz pişen kekimizi biraz bekletip soğumasını sağlıyoruz kenarından yarım dilim kesip rondada çekiyoruz bunu üzeri için kullanıcaz,soğuyan kekimize şantimizi sürüp çekilmiş kekimizide üzerine serpince böyle şirin bir kek çıkıyor ortaya…

afiyet olsun

About ratatoule

doğa,yeşil aşkı ve bitkiler insan hayatının vaz geçilmez bir parçasıdır. insanoğlu her ne kadar teknoloji ve kentleşme peşinden koşsada yeşile olan aşkını dizgileyememiş ve anlık zamanlarda bile doğa ile deşarj olma yöntemini seçmiştir... amacım kısıtlı imkanlarda,balkonlarımızda yada evimizin bir köşesini kendimize ve bitkilerimize bir köşe ayırarak hem yeni bi yaşama şahit olmak hemde farklı bi hobi edinmek hadi bakalım sıvayın kolları...
Bu yazı kek, kek tarifi, ıspanaklı kek, ıspanaklı kek tarifi içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

4 Responses to >ıspanaklı kek

  1. Archilemi dedi ki:

    >Çok lezzetli bir kek oluyor ve sunumda sanki fıstık kaplı gibi duruyor.Eline sağlık.Tekrar hatırlamış oldum sayende keki.

  2. ratatoule dedi ki:

    >afiyet olsun keşke mümkün olsa da blog misafirlerime burdan birer dilim ikram etsem:) ama olmuyor işte

  3. Archilemi dedi ki:

    >Ben yemiş kadar oldum.Çok teşekkürler 🙂

  4. ratatoule dedi ki:

    >:) bal şeker kaymak ve bilimum tstlı şeyler olsun canım

Bir Cevap Yazın

